مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-18اجتماعي

ریشه های اعتراض معلمان از نگاه عباس عبدی


وضعیت کنونی آموزش و پرورش اعم از اعتراض آموزگاران به حقوق خودشان یا شرایط بد موجود در نظام آموزشی کشور ناشی از چیست؟ - این روزها اعتراضات سراسری آموزگاران توجه همگان را به خود جلب کرده است؛ اعتراضاتی که سراسری، بسیار آرام و مدنی برگزار می شود و خواسته اصلی آنان نیز همسان سازی با حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها طبق یک نسبت معین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس عبدی در ادامه یادداشت خود در روزنامه اعتماد نوشت: آموزگاران در این خواسته خود ذی حق هستند، چرا که بدون تردید حقوق و دستمزد آنان به قیمت ثابت در چند دهه گذشته کاهش داشته، در نتیجه بسیاری از آنان را مجبور به حضور در مشاغل دوم و حتی سوم کرده است.

بنابراین باید انتظار داشت که دولت نیز احترام این نحوه اعتراض مدنی معلمان را پاس دارد و از طریق یک گفت وگوی سازنده و با توجه به جمیع شرایط با آنان به توافق و تفاهم برسد.

چنین رفتاری نه فقط به بهبود شرایط معلمان کمک خواهد کرد، بلکه الگوی مناسبی برای چگونگی تعامل میان دولت و معترضان در هر زمینه است.

البته شرط لازم برای این کار، شناسایی فرد یا گروهی از معلمان به عنوان نماینده آنان است، چون با یک میلیون آموزگار که نمی توان گفت وگو کرد.

اینجاست که صاحبان قدرت متوجه می شوند تا چه اندازه نیازمند حلقه واسط میان خود و مردم هستند؛ حلقه ای که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه های اعتراض معلمان از نگاه عباس عبدی

ریشه های اعتراض معلمان از نگاه عباس عبدی