مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-19اقتصادي

مصرف کودهای شیمیایی استقبال دنیا از انار ایران را کم کرده است


رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: در سال های گذشته باغ های انار ایران گرفتار آفتی شده اند که سالانه 900 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند و بازار بین المللی صادرات انار ایران را در معرض خطر قرار داده است.

- ایسنا/البرز رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: در سال های گذشته باغ های انار ایران گرفتار آفتی شده اند که سالانه 900 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند و بازار بین المللی صادرات انار ایران را در معرض خطر قرار داده است.

سید حسین گلدانساز در گفت وگو با ایسنا گفت: تا حدود پنج سال پیش ایران با تولید سالانه 900 هزار تن انار، اولین و بزرگترین تولید کننده این میوه در دنیا بود و هیچ کشوری به این اندازه انار تولید نمی کرد، اما متاسفانه در سال های قبل این جایگاه را از دست داده ایم.

به گفته وی طبق آمار بین المللی اکنون هند رتبه اول تولید انار را در دنیا دارد و امیدواریم که ایران رتبه دوم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه تولید انار با کیفیت تلاش بیشتری صورت بگیرد، تصریح کرد: چینی ها در این سال ها سطح زیر کشت زیادی را به انار اختصاص داده اند.

در کشور ما حدود 70 هزار هکتار باغات انار داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کودهای شیمیایی استقبال دنیا از انار ایران را کم کرده است

مصرف کودهای شیمیایی استقبال دنیا از انار ایران را کم کرده است