مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-19پزشكي

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟


متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ضربان طبیعی قلب بین 600 تا 100 است گفت: افرادی که بدن سالمی دارند و حتی در ورزشکاران این تعداد می تواند 50 تا 55 باشد و در ورزشکاران حرفه ای می تواند به 45 تا 50 ضربان برسد.

- سیدعلی جمالیان متخصص قلب و عروق در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: اگر سیستم تصفیه کلیه ها سالم باشد نباید با خوردن یا نخوردن نمک، تعادل الکترولیت های بدن به هم بخورد.

اگر فشار خون فردی با خوردن نمک بالا رود و با نخوردن آن مقدار سدیم کاهش یابد حتما آن فرد مشکل کلیوی یا غدد فوق کلیوی دارد و باید به پزشک مراجعه کند و از داروهای کمکی که تعادل را برقرار می کنند استفاده کند.

وی به افرادی که در حالت طبیعی فشار خون بالا دارند توصیه کرد: برای خوشمزه کردن غذاها از نمک های کم سدیم و نمک های حاوی پتاسیم استفاده کنند تا اختلالات الکترولیتی بدنشان به حداقل برسد.

دکتر جمالیان در پاسخ به اینکه اگر فردی گشادی دریچه میترال و فشار خون بالا داشته باشد باید چه کاری انجام دهد؟ گفت: اندازه گیری کراتین و کلیه ها برای تشخیص مهم هستند.

اما در مجموع اگر این افراد مشکل خاصی نداشته باشند باید از داروهایی مثل لوزارتان استفاده کنند تا فشار کمتری به بطن چپ و دریچه میترال وارد شده و از نارسایی بیشتر دریچه میترال جلوگیری شود اما به هر ترتیب کنترل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟

افراد دارای فشار خون چه نمکی مصرف کنند؟