مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-19سياسي

ضرورت نهاد سازی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر نهاد سازی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: عملیاتی شدن وحدت حوزه و دانشگاه در سطح کنشگری بیشتر است.

- به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: اولین و قدیمی ترین سطح بحث در مورد وحدت حوزه و دانشگاه، سطح نظری است که از مدت ها پیش شروع شده و تاکنون نیز به پاسخ واحد نرسیده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم پرداختن به مباحثی نظیر رابطه علم و دین، امکان یا امتناع علم دینی، چیستی و مولفه های علم دینی و گستره علم دینی را از مولفه های بحث نظری وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و گفت: گرچه پرداختن به این مباحث مفید است ولی نباید رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه را موکول به نتیجه بخش بودن این مباحث کرد، زیرا شاید مانند بسیاری از مسائل فلسفی به نتیجه روشن و مورد اجماع همگان نرسد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه ما که داعیه تمدن سازی را داریم باید از این سطح فراتر رویم، تاکید کرد: باید در سطوح جامعه سازی و دولت سازی گام نهیم.

وی سطح نهادی را دومین سطح مباحث حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: این سطح از بحث به تعاملات بین نهاد دین و نهاد علم می پردازد و سعی دارد مسئله وحدت را به صورت نهادین حل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نهاد سازی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه

ضرورت نهاد سازی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه