مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 13:252021-12-19سياسي

ایجاد تمدن نوین اسلامی رهاورد وحدت حوزه و دانشگاه است


نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه باید این باشد که علم با شتاب بیشتری جلوتر برود و نتیجه ی آن ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

- ایسنا/ایلام رییس دانشگاه ایلام گفت: نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه باید این باشد که علم با شتاب بیشتری جلوتر برود و نتیجه ی آن ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

دکتر طاهر علی محمدی در نشستی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: هویت اصلی انقلاب اسلامی را بصیرت و نگرش انسان به عالم است و از این رو وحدت این دو قشر تاثیرگذار در همه عرصه ها مخصوصا در نوع نگاه به زندگی در حرکت به سوی اهداف انقلاب بسیار مهم است.

وی مفهوم این وحدت را هماهنگی در مسیر این حرکت عنوان کرد و گفت: دانشگاه و حوزه هر کدام مسیر خود را طی می کنند اما باید تلاقی مسیر یک هدف مشترک یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.

رییس دانشگاه ایلام تربیت نیروی انسانی را رسالت دانشگاه دانست و تصریح کرد: حوزه نیز از دیرباز در تربیت نیروی انسانی مانند شیخ مفید ، علامه حلی، شیخ انصاری نقشی اساسی داشته و علوم برخی از این دانشمندان مانند جابر بن حیان، زکریای رازی و ابن هیثم جزء رشته ها و علوم امروز در دانشگاه ها هستند.

علی محمدی ادامه داد: نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه باید این باشد که علم با شتاب بیشتری جلوتر برود و نتیجه ی آن ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد تمدن نوین اسلامی رهاورد وحدت حوزه و دانشگاه است

ایجاد تمدن نوین اسلامی رهاورد وحدت حوزه و دانشگاه است