مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 03:502021-12-20اقتصادي

قصد دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی کمتر کردن فشار بر مردم است


دولت قصد دارد با اصلاح ارز 4200 تومانی اقدامی انجام دهد که مردم دیگر برای تهیه کالاهای اساسی خودشان دچار مشکل نشوند و هیچ فشاری به آنها وارد نشود.

- محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اصلاح ارز ترجیحی، اظهار داشت: هدف از تخصیص ارز 4200 تومانی این بود که بتواند کالاهای اساسی را با قیمت پایین و متناسب به دست مصرف کننده برسد اما شاهد بودیم به غیر از دو یا سه کالای اساسی بقیه اقلام اساسی با نرخ آزاد در بازار فروش می رسید.

وی ادامه داد: از این رو یارانه ای که دولت برای اقلام اساسی مردم پرداخت می کرد به دست آنها نمی رسید بلکه در اختیار افراد سودجو و رانتخوار قرار می گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مثلاً در دولت گذشته حدود چند میلیارد دلار برای ورود کالای اساسی به کشور ارز 4200 تومانی تخصیص پیدا کرد که متاسفانه افرادی از این یارانه که برای مردم بود سوء استفاده کرده و در جهت امیال خودشان استفاده کردند.

علیپور با بیان اینکه در نهایت کالای اساسی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده بود اما با ارز آزاد در بازار به فروش رسید، بیان کرد: دولت قصد دارد با اصلاح ارز 4200 تومانی اقدامی انجام دهد که مردم دیگر برای تهیه کالاهای اساسی خودشان دچار مشکل نشوند و هیچ فشاری به آنها وارد نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصد دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی کمتر کردن فشار بر مردم است

قصد دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی کمتر کردن فشار بر مردم است