مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-20پزشكي

رشد 5 درصدی سقط جنین در مازندران


مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نسبت به سقط جنین غیرمجاز هشدار داد و گفت: امسال مجوز 135 مورد سقط جنین در مراکز درمانی صادر شد که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

- ، علی عباسی با بیان اینکه طبق ماده 56 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سقط جنین ممنوع بوده و از جرایم دارای جنبه عمومی است و مطابق قانون مجازات اسلامی موجب دیه، حبس، ابطال پروانه پزشکی است.

وی با اشاره به این قانون، که مادر، صرفاً در مواردی که احتمال می رود جان وی به شکل جدی در خطر باشد و راه نجات مادر منحصر به سقط جنین بوده و سن جنین کمتر از چهار ماه باشد و اینکه وجود مشقت غیر قابل تحمل برای مادر و وجود قطعی ناهنجاری جنین غیر قابل درمان در جنین باشد افزود: پرونده در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل و کمیسیون متشکل از یک قاضی ویژه منصوب ریاست قوه قضاییه، یک پزشک متخصص متعهد و یک متخصص پزشکی قانونی در استخدام پزشکی قانونی بررسی و پس از بحث و بررسی مدارک لازم، رأی توسط قاضی کمیسیون صادر می شود.

عباسی تصریح کرد: آنچه که در این قانون قابل توجه است حفظ جان مادر در کنار پیشگیری از سقط جنین و توجه به ناهنجاری غیر قابل درمان جنین است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در هشت ماهه امسال 174 مورد پرونده برای بررسی سقط جنین تشکیل شد که 135 مورد مجوز سقط جنین در مراکز در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 5 درصدی سقط جنین در مازندران

رشد 5 درصدی سقط جنین در مازندران