مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-20پزشكي

امیکرون و علائمی از شدت تا ضعف


رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: توجه به کامل کردن روند واکسیناسیون، تزریق دوز سوم و همچنین دوری از دورهمی ها مانع شیوع گسترده امیکرون می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: توجه به کامل کردن روند واکسیناسیون، تزریق دوز سوم و همچنین دوری از دورهمی ها مانع شیوع گسترده امیکرون می شود.

مسعود ضیایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به علائم مبتلایان به امیکرون، اظهار کرد: علائم این بیماران عمدتا خفیف بوده و شامل سرفه، خستگی، آبریزش و گرفتگی بینی است.

وی با اشاره به شناسایی نخستین بیمار مبتلا به امیکرون در روز گذشته در ایران، افزود: فرد در این سویه برخلاف سویه دلتا و براساس گزارشات و بررسی ها حس بویایی و چشایی را از دست نداده و همچنین سطح اکسیژن مانند آن سویه کاهش نمی یابد و تاکنون مشاهده نشده است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه بیشتر افراد مبتلا به این سویه علائمی مانند سرماخوردگی شدید داشته، اما تب یا سرفه های مکرر ندارند، تصریح کرد: یکی از علائم این سویه به ویژه در کودکان، ضایعه پوستی مانند جوش بر روی پوست است و نخستین بیماران در آفریقا علائمی چون بدن درد، سردرد خفیف و التهاب و درد گلو داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیکرون و علائمی از شدت تا ضعف

امیکرون و علائمی از شدت تا ضعف