مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-20اقتصادي

پویش «مجلس حامی بورس» آغاز به کار کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد پویش «مجلس حامی بورس»، آمادگی خود را برای تصویب بودجه ای در حمایت از بازار سرمایه و بورس اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، هفته گذشته دولت سیزدهم اولین بودجه خود را با محوریت رشد اقتصادی و کنترل تورم تقدیم مجلس کرده است که در آن توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های بورسی شده.

آنچه مسلم است، دولت سیزدهم در نخستین بودجه توجه ویژه ای به بازار سرمایه و شرکت های بورسی داشته که از جمله آن می توان به کاهش مالیات 5 واحد درصدی برای اولین بار در دو دهه اخیر، تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه با منابعی حدود 70 همتی، اصلاح ارز 4200 تومانی و تثبیت فرمول بهره مالکانه معادن بخشی از احکام حمایتی بودجه از بورس اشاره کرد.

تعیین سقف 2000 تومانی برای نرخ سوخت صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و پالایشگاهی، از جمله تصمیمات مهم و موثری بود که حمایت فعالین بازار سرمایه را نیز به همراه داشته است.

در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیگیری موضوعات مربوط به بازار سرمایه در مسیر تقویت بازار سرمایه و با محوریت بودجه سال آینده به طور جدی تلاش خواهند کرد.

با نگاهی دقیق تر به لایحه بودجه سال 1401، کاهش فروش اوراق بدهی از سوی دولت از مباحثی است که در بودجه به آن اشاره شده است و رویکردی کاملا حمایتی از بازار سرمایه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش «مجلس حامی بورس» آغاز به کار کرد

پویش «مجلس حامی بورس» آغاز به کار کرد