مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 02:052021-12-20اقتصادي

ماده ای برای ارتقای فعالیت بدنی ورزشکاران!


یک بررسی نشان داده است مصرف روزانه ال کارنیتین در ورزشکاران می تواند تا 25 درصد میزان توانایی و ظرفیت فعالیت های بدن را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز و تبدیل غذا به انرژی است و این عمل را از طریق اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ها انجام می دهد.

مصرف چربی ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیکوژن عضلات شده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تاخیر در بروز خستگی ورزشکار می انجامد.

میتوکندری را می توان موتورخانه سلول های بدن دانست، در واقع انرژی مورد نیاز بدن در این بخش از سلول ها تولید شده و برخی شواهد نشان می دهد که میزان نیاز به ال کارنیتین در دوران کودکی و همچنین در زمان های خاصی مانند بارداری و شیردهی که میزان نیاز بدن به انرژی افزایش می باید کمی بالا رفته و این افزایش نیاز موجب افزایش تولید این ماده غذایی از سوی بدن می شود.

ورزشکاران ال کارنیتین مصرف کنند؟ چه زمانی؟ در عین حال به نظر می رسد که وجود ال کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است؛ به طور مثال یک پژوهش نشان داده است مصرف روزانه ال کارنیتین در ورزشکاران می تواند حتی تا 25 درصد میزان توانایی و ظرفیت فعالیت های بدن را افزایش دهد، افرادی که از مکمل های ال کارنیتین استفاده می کنند بعد از انجام فعالیت های بدنی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماده ای برای ارتقای فعالیت بدنی ورزشکاران!

ماده ای برای ارتقای فعالیت بدنی ورزشکاران!