مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-21اجتماعي

از 46 جشن باستانی ایران فقط جشن هایی مثل یلدا و نوروز باقی مانده است


استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی و مولف کتاب جشن های ایران باستان با بیان اینکه در ایران باستان بیش از 46 جشن وجود داشته که تعدادی از آنها مثل نوروز و شب یلدا تا کنون باقی مانده اند، - ایسنا/البرز استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی و مولف کتاب جشن های ایران باستان با بیان اینکه در ایران باستان بیش از 46 جشن وجود داشته که تعدادی از آنها مثل نوروز و شب یلدا تا کنون باقی مانده اند، گفت:  بدون شک اگر آیینی در تاریخ ایران ماندگار شده، منشا و پشتوانه اخلاقی، اجتماعی و .

داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین محمدی در وبینار چیستی و چرایی شب یلدا که توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی البرز برگزارشد، اظهار کرد: جشن ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد و موضوعی فانتزی نیست.

مثل غذا، به شادی هم نیاز داریم وی ادامه داد: همانطور که ما برای تغذیه جسم به غذا نیاز داریم، برای سیراب کردن نیازهای روحیمان هم به شادی به خصوص شادی های جمعی نیازمندیم.

وی افزود: اغلب ما در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی به سر می بریم و با فشارهای روانی زیادی دست و پنجه نرم می کنیم ولی این نباید به مانعی برای با هم بودنمان تبدیل شود.

وی توضیح داد: اتفاقا ما در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به شادی و همدلی جمعی نیاز داریم تا بتوانیم از میزان فشارهای روانی خود کم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از 46 جشن باستانی ایران فقط جشن هایی مثل یلدا و نوروز باقی مانده است

از 46 جشن باستانی ایران فقط جشن هایی مثل یلدا و نوروز باقی مانده است