مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 12:552021-12-21اقتصادي

طرح دولت رییسی برای بازتوزیع یارانه بنزین/ دولت منافع طرح را به مردم توضیح دهد


گمانه زنی ها نشان می دهد که دولت سیزدهم به دنبال اجرای آزمایشی طرحی مشابه با طرح سهمیه بندی بنزین به ازای هر فرد است تا همه افراد جامعه که حتی خودرو هم ندارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ اقتصاد ایران همواره در این سالها با چالش توزیع ناعادلانه یارانه های پنهان در بخش انرژی مواجه بوده است.

به گونه ای که در کنار عدم تحقق عدالت در توزیع یارانه هایی همچون سوخت، دولت شاهد قاچاق حامل های انرژی تولید شده با یارانه دولتی به خارج از کشور نیز بوده است.

بر این اساس، در این سال ها یکی از اقدامات برای جلوگیری از روند قاچاق بنزین و گازوییل به کشورهای همسایه، افزایش تدریجی بهای آن بوده است تا حداقل صرفه اقتصادی قاچاق کمتر شود.

اما به دلیل حمایت از معیشت و قدرت خرید مردم به خصوص دهک های کم برخوردار جامعه، دولت همچنان سیاست تخصیص یارانه سوخت را در سال های اخیر ادامه داده است.

حال در این شرایط، هم زمان با ارسال لایحه بودجه 1401 از سوی دولت به مجلس، در خبرها آمده است که دکتر رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور با ارسال نامه ای به وزرای نفت و اقتصاد و همچنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد، با اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در آبان 1400، تاکید کرده است: طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها، به صورت آزمایشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دولت رییسی برای بازتوزیع یارانه بنزین/ دولت منافع طرح را به مردم توضیح دهد

طرح دولت رییسی برای بازتوزیع یارانه بنزین/ دولت منافع طرح را به مردم توضیح دهد