مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 16:002021-12-21سياسي

حذف نظام حمایت از کل تولیدات صنعتی ملی به بهانه «ساماندهی بازار خودرو»


10سال از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می گذرد؛ بالاخره چه زمانی باید شاهد اقتصاد تولیدمحور باشیم و به جای نظام «تنظیم بازار از طریق واردات» نظام «تنظیم بازار با صادرات» را شاهد باشیم.

- محمدجواد ایروانی، عضو هیات عالی نظارت: طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو در اردیبهشت1397 با امضای 205نفر از نمایندگان مجلس دهم ارائه شد.

این طرح در 28/3/1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و برای اظهارنظر به شورای نگهبان ارسال شد که با اعلام مغایرت این مصوبه با اصول 15 و 110 قانون اساسی به علت مغایرت ماده 2 آن با بند ج سیاست های کلی اصل44 قانون اساسی- و نیز خلاف موازین شرع -در ماده 7 آن- به مجلس شورای اسلامی عودت داده شد.

مجلس شورای اسلامی مغایرت مربوط به اصول 15 و110 قانون اساسی در موارد فوق و بخشی را که مغایر موازین شرع اعلام شده بود، طی رفت وبرگشت با شورای نگهبان برطرف کرد.

رییس هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام در تاریخ 6/6/1398 براساس وظایف و تکالیف تفویضی به این هیات، مغایرت های مصوبه مجلس با سیاست های کلی ابلاغی - در برخی موارد - را به شورای نگهبان اعلام کرد.

ازجمله این مغایرت ها مربوط به ماده 4 مصوبه بود که به هر حال مجلس به نحوی آن را رفع کرد (هرچند آثار و تبعات خوبی برای آن هم پیش بینی نمی کنیم) و دیگری که مهم تر بود مربوط به ماده 10 مصوبه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف نظام حمایت از کل تولیدات صنعتی ملی به بهانه «ساماندهی بازار خودرو»

حذف نظام حمایت از کل تولیدات صنعتی ملی به بهانه «ساماندهی بازار خودرو»