مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 18:352021-12-21بين الملل

واشنگتن پست از رد پای اسراییل در پرونده قتل خاشقجی پرده برداشت


برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت ان اس او رژیم صهیونیستی روی تلفن همسر جمال خاشقجی چند ماه قبل از مرگ این روزنامه نگار سعودی نصب شده بود.

- روزنامه واشنگتن پست نوشت: برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به شرکت ان اس او رژیم صهیونیستی روی تلفن همسر جمال خاشقجی چند ماه قبل از مرگ این روزنامه نگار سعودی نصب شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق نوشته این روزنامه، برنامه جاسوسی پگاسوس بعد از بازجویی از حنان العتر توسط نیروهای امنیتی فرودگاه دبی چند ماه قبل از مرگ و قطعه قطعه کردن جسد جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر 2018 روی تلفن حنان العتر نصب شده بود.

در این گزارش آمده است: افشای این اطلاعات جزیی از تحقیق مستمری است که سازمان روزنامه نگاری شامل موسسات خبری است که در برنامه پگاسوس برنامه ریزی می کند، برنامه ای که از سوی شرکت ان اس او اسراییل به دولت ها فروخته شده و برای نظارت بر خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر استفاده شد.

شرکت ان اس او اعلام کرد، دلیلی برای استفاده از برنامه های جاسوسی برای هدف گیری العتر وجود ندارد؛ اما بررسی تلفن او که توسط بیل مارزاک از گروه تحقیقات امنیت سایبری Citizen Lab، انجام داده، نشان داد که این برنامه به صورت دستی روی تلفن العتر در حین بازداشتش از سوی مقامات امارات در آوریل 2018 نصب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست از رد پای اسراییل در پرونده قتل خاشقجی پرده برداشت

واشنگتن پست از رد پای اسراییل در پرونده قتل خاشقجی پرده برداشت