مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:002021-12-22اجتماعي

خطرات کوهنوردی در روزهای زمستانی


مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه به کوهنوردان توصیه کرد، حتی الامکان در روزهای زمستانی بویژه روزهای برفی به کوهستان نروند.

  - حسام الدین کرجی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به شرایط متفاوت کوهنوردی در روزهای زمستانی، اظهارکرد: باتوجه به بارش برف و باران، برودت هوا و افت دما در این فصل، کوهنوردی می تواند خطراتی را برای افراد به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین خطراتی که در این فصل کوهنوردان را تهدید می کند، ریزش بهمن در کوه است که این پدیده معمولا تابع هیچ قانونی نیست و هر آن ممکن است اتفاق بیفتد.

مسئول کمیته فنی هیات کوهنوردی کرمانشاه با بیان اینکه شیب های 35 تا 45 درجه مستعدترین و خطرناک ترین شیب برای وقوع بهمن در کوهستان است، عنوان کرد: با این حال گاها در شیب های کمتر هم وقوع بهمن را داشته ایم.

وی تصریح کرد: نشستن برف روی یخبندان و یخبندان پس از بارش برف احتمال وقوع بهمن را در کوهستان بالاتر می برد، اما اگر پس از بارش برف هوا گرم باشد و آفتاب بتابد، به دلیل ذوب شدن لایه های بالایی برف، لایه های پایین پایدارتر می شود و احتمال بهمن کمتر است.

کرجی در ادامه افزود: معمولا در جبهه های جنوبی کوهستان که آفتابگیر است، احتمال وقوع بهمن پایین است، برای همین کوهنوردان می توانند 72 ساعت پس از بارش برف برای کوهنوردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات کوهنوردی در روزهای زمستانی

خطرات کوهنوردی در روزهای زمستانی