مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 09:502021-12-22سياسي

زبان فارسی از پرطرفدارترین درس های دانشجویان صربی


رییس دپارتمان شرق شناسی دانشگاه بلگراد در مراسم بزرگداشت نود و پنجمین سالگرد تأسیس این دپارتمان، گفت: زبان فارسی یکی از پُرطرفدارترین دروس انتخابی دانشجویان صربی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مراسم بزرگداشت نود و پنجمین سالگرد تأسیس دپارتمان شرق شناسی در دانشگاه بلگراد با حضور شخصیت های فرهنگی، جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد و چشم انداز برنامه های توسعه آموزش زبان فارسی و مطالعات ایرانی در این دانشگاه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

اما میلکوویچ، رییس دپارتمان شرق شناسی دانشگاه بلگراد، با اشاره به پیشینه و تاریخچه تاسیس این دپارتمان اظهار کرد: در سال 1926 کرسی شرق شناسی دانشگاه بلگراد به همت فهیم بایراکتروویچ که تحصیل کرده رشته شرق شناسی از اتریش بود با تدریس متون کلاسیک ادبیات فارسی آغاز شد که قدیمی ترین دپارتمان شرق شناسی در منطقه بالکان محسوب می شود.

در سال های بعد، دانشجویان او با ادامه راه استاد، به توسعه دپارتمان و افزودن درس و زبان های دیگر از جمله ترکی و عربی پرداختند و بدین ترتیب سه رکن اصلی شرق شناسی یعنی زبان و ادبیات و فرهنگ فارسی، ترکی و عربی برای مدت ها در این دانشگاه تدریس می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی از پرطرفدارترین درس های دانشجویان صربی

زبان فارسی از پرطرفدارترین درس های دانشجویان صربی