مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 11:352021-12-22سياسي

300 برگ مستندات پرونده ترور شهید سلیمانی به عراق ارائه شد


امروز نزدیک به 300 برگ از مستندات خودمان را در خصوص پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به طرف های عراقی ارائه دادیم و تفاهم کردیم به این تبادل اسناد ادامه دهیم.

- دبیر ستاد حقوق بشر گفت: امروز نزدیک به 300 برگ از مستندات خودمان را در خصوص پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به طرف های عراقی ارائه دادیم و تفاهم کردیم به این تبادل اسناد ادامه دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در نشست خبری امروز درباره رسیدگی به پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نزدیک دو سال است از جنایت تروریستی شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان در عراق می گذرد؛ اولویت اساسی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوقی و قضایی تعریف کرده رسیدگی کیفری به این موضوع در محاکم قضایی ایران و عراق است.

وی با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با هیات قضایی عراق طی چند ماه گذشته، افزود: تصمیم بر تشکیل یک کمیته مشترک بین ایران وعراق متشکل از هیات های قضایی دو کشور بود تا کار خود را برای تحقیقات مشترک و رسیدگی کیفری آغاز کند.

غریب آبادی افزود: با پیگیری های صورت گرفته در یک ماه اخیر اولین کمیته مشترک در عراق کار خود را انجام داد و بر اساس آن در دور اول یک بیانیه مشترک نیز صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 برگ مستندات پرونده ترور شهید سلیمانی به عراق ارائه شد

300 برگ مستندات پرونده ترور شهید سلیمانی به عراق ارائه شد