مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 09:552021-12-23بين الملل

انتقادات گسترده از لفاظی های ضد مسلمانان نخست وزیر مجارستان


مقام های بوسنی و رهبران مذهبی، نخست وزیر مجارستان و سخنگوی او را که گفته بود عضویت بوسنی در اتحادیه اروپا چالش برانگیز است چون جمعیت بزرگی از مسلمانان را در خود جای داده است، - محکوم کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زولتان کواچ، سخنگوی ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در پیامی توییتری گفته بود که چالش با بوسنی این است که چطور کشوری با دو میلیون مسلمان را ادغام کنیم.

همچنین ویکتور اوربان در بوداپست در سخنانی گفته بود که از تلاش بوسنی برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می کند اما مجارستان به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا باید انرژی زیادی صرف کند تا بر خستگی ناشی از توسعه اتحادیه اروپا غلبه کند.

اوربان افزود: تمام تلاش خود را می کنم تا رهبران بزرگ اروپا را متقاعد کنم که بالکان ممکن است از مجارستان دورتر از آنها باشد، اما اینکه چگونه امنیت کشوری را که دو میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند مدیریت کنیم، برای امنیت آنها هم یک مسئله کلیدی است.

واکنش به این سخنان در بوسنی شدید بود و برخی از احزاب آن خواستار لغو سفر رسمی اوربان به سارایوو شدند و رهبر جامعه اسلامی بوسنی، این اظهارات را بیگانه هراسانه و نژادپرستانه خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقادات گسترده از لفاظی های ضد مسلمانان نخست وزیر مجارستان

انتقادات گسترده از لفاظی های ضد مسلمانان نخست وزیر مجارستان