مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 20:252021-12-23سياسي

تلاش جدید ترامپ برای سنگ اندازی مقابل تحقیقات حمله به کنگره


رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه تلاش برای ممانعت از دسترسی کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به اسناد حمله به کنگره، دادخواستی را به دیوان عالی این کشور تحویل داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه از دیوان عالی آمریکا درخواست کرد مانع از تحقیقات درباره حمله به کنگره شود.

به نوشته وبگاه شبکه سی اِن اِن ، ترامپ از این دادگاه آمریکایی درخواست کرد از دسترسی کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا به اسناد حمله به کنگره جلوگیری کند.

این کمیته از چند ماه قبل و با هدف کشف ابعاد مختلف حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره پس از باخت وی در انتخابات سال گذشته تشکیل شده است.

وکیل ترامپ در این دادخواست نوشته است: منافع محدودی که ممکن است این کمیته در دستیابی فوری به اسناد درخواستی داشته باشد، در مقابل منافع رییس جمهور ترامپ از اطمینان از انجام کامل بررسی قضایی پیش از آنکه او متحمل آسیبی جبران ناپذیر شود، رنگ خواهد باخت .

در این دادخواست آمده است، درخواست مجلس نمایندگان برای دسترسی به اسناد مربوط به حوادث ششم ژانویه هیچ هدف قانونی را دنبال نمی کند و از اختیارات کنگره تحت قانون اساسی و قانون اسناد ریاست جمهوری فراتر است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش جدید ترامپ برای سنگ اندازی مقابل تحقیقات حمله به کنگره

تلاش جدید ترامپ برای سنگ اندازی مقابل تحقیقات حمله به کنگره