مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 07:452021-12-25اقتصادي

اصفهان تاب و تحمل سوخت مازوت را ندارد/ محیط زیست: مانع خواهیم شد


اظهار نظر سخنگوی شورای شهر اصفهان در خصوص تلاش برخی برای شکستن پلمب استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها واکنش هایی را در پی داشت؛ مدیر کل محیط زیست اعلام کرده مطالبه گری در خصوص ممانعت از مصرف مجدد مازوت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، هر سال با شروع فصل سرما یافتن مقصر برای آلودگی هوای اصفهان آغار می شود؛ موضوعی که هر سال متهم جدیدی دارد و امسال نیز پس از عبور از کیفیت بنزین، خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها نوبت به نیروگاه ها، صنایع و مازوت سوزی آن ها رسیده است.

با وجود اینکه در سال های پیش بنزین متهم اصلی آلودگی هوا بود اما آن طور که مسؤولان اعلام کردند افزایش کیفیت بنزین، این فراورده نفتی را از گردونه خارج کرده اما همچنان احتراق بد خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها مورد اتهام است اما مسأله ای که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته مازوت سوزی صنایع و نیروگاه ها است.

اما مازوت چیست؟ مازوت نوعی نفت کوره به شمار می آید که کیفیت پایین و ویسکوزیته بالایی دارد و در نیروگاه های حرارتی و موارد مشابه از آن استفاده می شود.

در اثر سوزاندن سوخت های فسیلی حاوی گوگرد همچون مازوت، ترکیبات Sox منتشر می شوند که بخش بیشتر آن را SO2 تشکیل می دهد؛ SO2 گازی سمی است که برای سلامتی مضر است و این گاز، وزن بیشتری نسبت به هوا دارد و زمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان تاب و تحمل سوخت مازوت را ندارد/ محیط زیست: مانع خواهیم شد

اصفهان تاب و تحمل سوخت مازوت را ندارد/ محیط زیست: مانع خواهیم شد