مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 08:152021-12-25پزشكي

میزان مصونیت افراد مختلف در برابر کرونای اُمیکرون


عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با اشاره به جهش بالای “اُ میکرون” نسبت به سویه های قبلی، به تشریح نظر کارشناسان و دانشمندان سازمان بهداشت جهانی در خصوص میزان مصونیت افراد مختلف نسبت به این سویه جدید کرونا پرداخت.

- دکتر اورنگ ایلامی شنبه 4 دی در جمع خبرنگاران گفت: افراد واکسینه نشده که قبلاً به کووید آلوده شده اند، ممکن است مصونیت طبیعی زیادی در برابر سویه های متفاوت کرونا نداشته باشند، به ویژه وقتی صحبت از نوع جدید یعنی سویه اُمیکرون باشد.

او ادامه داد: دانشمندان داده های تحقیقات خود را به اشتراک گذاشتند و متوجه شدند که سطح ایمنی طبیعی افرادی که قبلاً به بیماری کووید 19 مبتلا شده اما واکسینه نشده اند به هیچ وجه به آنچه در گذشته بود نزدیک نیست و در واقع، در مواجهه با اُ میکرون در مقایسه با سایر سویه ها حدود 16 برابر کمتر از انواع قبلی است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه اگر ابتلا به عفونت در یک فرد مربوط به بیش شش ماه پیش باشد، این مصونیت حتی بیشتر کاهش می یابد، افزود: این بدان معناست که اگر فردی در گذشته مبتلا به کووید بوده و واکسینه نشده ، محافظت در برابر نوع اُ میکرون به سرعت محو می شود.

ایلامی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت جهانی می گویند ظهور اُ میکرون با نابرابری واکسن مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصونیت افراد مختلف در برابر کرونای اُمیکرون

میزان مصونیت افراد مختلف در برابر کرونای اُمیکرون