مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 11:402021-12-25اقتصادي

بانک مرکزی اولتیماتوم داد/ نرخ سود سپرده رعایت شود


بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها بر رعایت نرخ 10 تا 18 درصدی سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار تاکید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همواره بانک ها به تخلف در سود متهم می شوند، به این صورت که آن ها معمولا مصوبات شورای پول و اعتبار درباره سود سپرده ها و تسهیلات را دور می زدند و سودهای بالاتر از نرخ های مصوب دریافت می کنند.

در طول سال های گذشته سعی شده است تا با این تخلف بانک ها برخورد شود اما متاسفانه تاکنون کارساز نبوده است.

پیش از این، فرهاد دژپسند - وزیر سابق اقتصاد، بانک ها را موظف به رعایت دقیق نرخ های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار کرده و اخطار داده بود که نرخ های بالاتر از نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار جز هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب نمی شوند و سازمان امور مالیاتی را مطابق گزارش سازمان حسابرسی موظف به انجام اقدام مورد نظر دانسته است.

اکنون نیز، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها و موسسات اعتباری اعلام کرد که بر اساس مصوبات هزار و دویست و نود و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار ما بین 10 تا 18 درصد تعیین شده و اجرای دقیق آن علاوه بر آن که طی بخشنامه ای در بهمن ماه سال گذشته مورد تاکید قرار گرفته در جلسات ریاست کل بانک مرکزی با مدیران بانکی کشور نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی اولتیماتوم داد/ نرخ سود سپرده رعایت شود

بانک مرکزی اولتیماتوم داد/ نرخ سود سپرده رعایت شود