مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:352021-12-26بين الملل

گورباچف: امکان نجات شوروی وجود داشت


میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی در سی اُمین سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به یک رسانه روس گفت، امکان حفظ و نجات شوروی وجود داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فارس نوشت: میخاییل گورباچف که طرفداران اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی او را مقصر فروپاشی شوروی می دانند، در اظهارنظری جدید درباره دستکم گرفتن مشکلات داخلی شوروی و بی توجهی به اصلاحات گله کرد.

میخاییل گورباچف 90 ساله در سی اُمین سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با یک رسانه روس مصاحبه کرد و نظرات خودش را ارائه داد.

آخرین رهبر اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی که از سال 1985 تا 1991 دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود اما دسامبر 1991 بعد از یک کودتای داخلی موسوم به کودتای آگوست سرانجام استعفا داد و اتحاد جماهیر شوروی هم فروپاشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس، میخاییل گورباچف در مصاحبه با این رسانه تاکید کرد که مقام های شوروی دامنه مشکلات داخلی و قومیتی و ضرورت نیاز به انجام اصلاحات در شوروی را دستکم گرفته بودند.

به باور او، حتی بعد از کودتای آگوست امکان بقا و حفظ کردن اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروی به شکل اتحاد کشورهای مستقل وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گورباچف: امکان نجات شوروی وجود داشت

گورباچف: امکان نجات شوروی وجود داشت