مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 04:402021-12-27سياسي

تعویق سن بازنشستگی نیاز به بررسی همه جانبه دارد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1401 خواهان افزایش سن بازنشستگی تا دو سال بیشتر شده که هنوز این طرح در مجلس مطرح نشده است و مراحل رسیدگی به آن چندماه زمان نیاز دارد.

- اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا درباره پیش بینی افزایش سن بازنشستگی تا دو سال در لایحه بودجه 1401، اظهار کرد: تعویق سن بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی و بررسی همه جانبه دارد.

برخی از کارمندان علاقه مند هستند دیرتر بازنشسته شوند، اما این اعتقاد هم وجود دارد که کارکنان دولت زودتر بازنشسته شوند تا نیروهای جدید جایگزین آنان شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت دچار مشکلات اقتصادی است و برای استخدام و جذب نیروهای جدید با مشکل مواجه است ترجیح می دهد کارمندان را کمی بیشتر از حد معمول بازنشسته کند تا از تجربیات آنان بیشتر استفاده کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: اینکه کارکنان دولت کمی دیرتر بازنشسته شوند به نفع شرایط اقتصادی کشور است و بار مالی دولت را کاهش می دهد، اما اگر این جنبه را در نظر بگیریم که بیشتر جمعیت ایران جوان است و جوانان نیاز به اشتغالزایی دارند اجرای چنین طرحی مشکل ساز خواهد شد.

جوانان خواهان آن هستند که کارمندان دولت زودتر بازنشسته شوند تا آنان بتوانند مشغول به کار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعویق سن بازنشستگی نیاز به بررسی همه جانبه دارد

تعویق سن بازنشستگی نیاز به بررسی همه جانبه دارد