مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 14:502021-12-27اقتصادي

رکورد تولید پارس جنوبی شکسته شد/برای نخستین بار هلیوم از پارس جنوبی برداشت می شود


برای نخستین بار از میدان گازی پارس جنوبی، تولید به 705 میلیون متر مکعب در روز رسید که رکوردی تازه در تاریخ پارس جنوبی به شمار می رود.

- به نقل از وزارت نفت، محسن خجسته مهر امروز پس از امضای چهار تفاهم نامه و قرارداد میان شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران و جهاد دانشگاهی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: امروز قراردادها و تفاهم نامه هایی به ارزش 275 میلیون دلار و 16 میلیارد تومان امضا شد.

وی درباره تفاهم نامه ها و قراردادهای امضا شده، توضیح داد: برای ساخت تجهیزات فرآورشی سریع الاحداث یا واحد فرآورش سیار (Skid Mounted)، قراردادی به ارزش حدودی 70 میلیون دلار از سوی شرکت ملی نفت ایران با مجموعه جهاد دانشگاهی امضا شد و زمین مورد نظر برای ساخت این واحد در منطقه میدان مشترک آزدگان جنوبی از امروز در اختیار جهاد دانشگاهی قرار می گیرد تا کار ساخت آن را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره تفاهم نامه انجام خدمات مشاوره تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت قشم، گفت: تصفیه پساب های صنعتی اهمیت زیست محیطی دارد و اجرای این تفاهم نامه استفاده بهینه از آب های در گردش صنعتی را به دنبال دارد و می توان آب تصفیه شده را در بخش کشاورزی استفاده کرد، این قرارداد در جزیره هنگام و در منطقه عملیاتی قشم اجرا می شود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد تولید پارس جنوبی شکسته شد/برای نخستین بار هلیوم از پارس جنوبی برداشت می شود

رکورد تولید پارس جنوبی شکسته شد/برای نخستین بار هلیوم از پارس جنوبی برداشت می شود