مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 09:152021-12-28بين الملل

بازخوانی اهداف واقعی مذاکره کنندگان در وین


بررسی پیچیدگی های حاکم بر مذاکرات وین موید این واقعیت است که اصرار طرف های غربی بر محدود بودن زمان، تلاشی هدفمند برای بر هم زدن آرامش و تمرکز تیم مذاکره کننده ایرانی برای حصول دو دستاورد مورد نظر اروپا و آمریکا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، شکل گیری توافق برجام در سال 2015 حاصل فراز و نشیب های زیادی بود که از یک سو ریشه در برآورد طرفین نسبت به قصد طرف مقابل از ورود به توافق داشت و از سوی دیگر به شرایط خاص زمان گفتگوها و رویکرد دولت های مستقر در سال 2015 در ایران و آمریکا مرتبط بود.

گذشت زمان و اجرای ناقص برجام ضمن آنکه ابعاد راهبردهای طرفین نسبت به یکدیگر را با وضوح بیشتری مشخص کرد، میزان واقعی بودن نتایج گفتگوها در مرحله عملی را هم تعیین نمود.

اکنون و در روزهای پایانی سال 2021 و با گذشت بیش از 6 سال از زمان امضاء برجام و با تصمیمی که طرفین برای ادامه گفتگوها به منظور احیاء توافقات قبلی گرفته اند، تحولات بسیار گسترده و عمیقی در حوزه های مختلف رخ داده که به طور قطع تاثیر خود را بر شکل گیری توافق احتمالی جدید خواهد گذاشت.

اگر بپذیریم که توافق برجام دارای دو رکن اصلی شامل رفع نگرانی اروپا و آمریکا نسبت به فعالیت های هسته ای ایران و لغو تحریم های اقتصادی علیه کشورمان بوده است، ارزیابی شرایط فعلی حاکم بر دو محور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی اهداف واقعی مذاکره کنندگان در وین

بازخوانی اهداف واقعی مذاکره کنندگان در وین