مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 20:352021-12-28فرهنگي

رویداد فرهنگی «جایزه فیروزه» معرف ظرفیت های صنایع دستی قم به کشور


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: رویداد فرهنگی جایزه فیروزه می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های فرهنگی اصیل استان نه فقط به سایر نقاط کشور بلکه به خارج از کشور هم داشته باشد.

- علی رضایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی جایزه فیروزه در قم، اظهار کرد: این جشنواره ملی که در بخش منطقه ای برای نخستین بار در استان قم برگزار می شود نقطه عطفی برای معرفی صنایع دستی این استان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بومی استان قم نیازمند حمایتی جدی است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با تاکید بر اینکه رویداد فرهنگی جایزه فیروزه فرصتی تامل برانگیز برای میراث داران صنایع دستی به شمار می رود، بیان کرد: صنایع دستی مختلفی در قم وجود دارد که قالی دستبافت، معرق کاری، منبت کاری، کاشی و سفال، خرمهره سازی، سنگ تراشی، خراطی چوب، تراش سنگ های قیمتی و انگشتر سازی از آن جمله است و این رویداد فرهنگی می تواند نقش موثری در معرفی این ظرفیت فرهنگی اصیل نه فقط به سایر نقاط کشور بلکه به خارج از کشور هم داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد فرهنگی «جایزه فیروزه» معرف ظرفیت های صنایع دستی قم به کشور

رویداد فرهنگی «جایزه فیروزه» معرف ظرفیت های صنایع دستی قم به کشور