مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 20:352021-12-30پزشكي

باورهای عامیانه در مورد سویه ناشناخته کرونا/ «امیکرون» جایگزین «دلتا» می شود؟


اگرچه به گفته کارشناسان بخش بهداشت و درمان، اطلاعات کافی در خصوص رفتار سویه جدید کرونا موسوم به «اومیکرون» در دست نیست، اما گاهی باورهای عامیانه ای در میان کاربران فضای مجازی در این باره دست به دست می شود و برخی ها را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: کرونا که آمده بود همه از شیوع یکباره آن شوکه بودیم و نگران! اما در بین همه استرس هایی که این بیماری برای ما ایجاد کرده بود شایعات و واقعیت های پیرامونش تبدیل به سوهان جسم و روح جمعی ما شد به نحوی که با جهش های جدید این بیماری هنوز هم انتشار برخی این مطالب گاها کذب یا اغراق آمیز منجر به نگرانی مردم می شود.

برخی هم بدون آنکه مطالعه ای درباره گونه های جدید ویروس کنند هر مطلبی را که در فاضی مجازی می بینند دست به دست می کنند و به انتشار اخبار نگران کننده دامن می زنند و بی آنکه خیلی متوجه باشند با ناآرام کردن فضای افکار عمومی جامعه از خود این بیماری خطرناک تر عمل می کنند.

سوال ها و نگرانی های بی شماری در باره این بیماری در اذهان عمومی مطرح است.

حالا با ورود سویه امیکرون به کشور باز هم شاهد انتشار همین دست اخبار و مطالب هستیم لذا سعی کردیم با استفاده از نظر متخصصان و پزشکان تکلیف پاسخ این سوال ها از خط ملتهب شایعات جدا کنیم تا با شناخت هرچه بهتر این بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای عامیانه در مورد سویه ناشناخته کرونا/ «امیکرون» جایگزین «دلتا» می شود؟

باورهای عامیانه در مورد سویه ناشناخته کرونا/ «امیکرون» جایگزین «دلتا» می شود؟