مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 06:202021-12-31فرهنگي

گواهی نامه نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏ دوزی آذربایجان شرقی اعطا شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اعطای گواهی نامه ثبت نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏ دوزی خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اعطای گواهی نامه ثبت نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏ دوزی خبر داد.

احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به منحصربه فرد بودن ممقان دوزی و فعالیت جمع کثیری از بانوان هنرمند استان در این رشته هنری، این هنر ارزشمند موفق به کسب گواهی نامه ثبت نشان جغرافیایی شد.

وی ادامه داد: گواهی نامه ثبت نشان جغرافیایی، نشانه ای است که مبدأ یک کالا را به قلمرو، منطقه یا ناحیه ای از کشور منتسب می کند؛ مشروط بر اینکه کیفیت و مرغوبیت یا سایر خصوصیات کالا اساساً قابل انتساب به آن مبدأ جغرافیایی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده تاکید کرد: ثبت نشانه های جغرافیایی صنایع دستی تأثیر مثبتی بر تجاری سازی و برندسازی داخلی و خارجی محصولات دارد و بدین وسیله می توان بازار کار بسیاری از هنرهای اصیلی که در استان در حال تولید هستند، رونق بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهی نامه نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏ دوزی آذربایجان شرقی اعطا شد

گواهی نامه نشان جغرافیایی به هنر ممقان‏ دوزی آذربایجان شرقی اعطا شد