مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 07:452021-12-31سياسي

کابوس اشغالگران؛ نقش «حاج قاسم» در توسعه و تحکیم محور مقاومت در غرب آسیا


سردار شهید قاسم سلیمانی با استفاده از نبوغ نظامی و اندیشه استراتژیک خود اقدام به شناسایی هسته های خودجوش مقاومت در منطقه و برقراری ارتباط با آن ها کرد و با هویت بخشی به محور مقاومت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در سوم ژانویه 2020 (13 دی ماه 1398)، به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا، خودروهای حامل سردار  قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رییس سازمان الحشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریست های آمریکایی قرار گرفت و این دو فرمانده مهم به همراه شماری از همرزمانشان به شهادت رسیدند.

در گزارش حاضر، به بهانه دومین سالگرد شهادت این فرماندهان پیروزی بر داعش، نقش حاج قاسم در توسعه و تحکیم محور مقاومت در منطقه و موفقیت وی در مهندسی تحولات استراتژیک در معادلات منطقه ای و بین المللی به دور از قومیت ها، فرقه ها و احزاب بررسی می شود.

محور مقاومت از کجا آمد؟   محور مقاومت و به عبارت دیگر جبهه مقاومت، در واقع یک ائتلاف منطقه ای نانوشته میان کشورها و قدرت های چون ایران، سوریه، عراق و حزب الله ، سه مرحله برای  این محور طی دهه های اخیر، متصور می شود که عبارتند از: 1- مرحله ظهور و اعلام موجودیت (1979 تا 1990): در این مرحله هسته اولیه محور مقاومت به و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابوس اشغالگران؛ نقش «حاج قاسم» در توسعه و تحکیم محور مقاومت در غرب آسیا

کابوس اشغالگران؛ نقش «حاج قاسم» در توسعه و تحکیم محور مقاومت در غرب آسیا