مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 17:102021-12-31اقتصادي

بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است


معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت:شهرستان سنندج بیشترین اقامتگاه های بوم گردی در استان را دارد.

- آرمان وطن دوست امروز(پنج شنبه_9دی) در بازدیداز اقامتگاه های بوم گردی شهرستان سنندج، اظهار کرد: این بازدیدها با هدف رعایت شاخص های مربوط به حفظ محیط زیست، حفظ و نمایش فرهنگ بومی، حفظ و نمایش معماری سنتی و روستایی و به ویژه حفظ میراث ناملموس استان کردستان انجام می شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری کردستان ادامه داد:سنندج از شهرستان های پیشگام در زمینه راه اندازی اقامتگاه بوم‎گردی در استان است، به طوری که اولین اقامتگاه بومگردی استان در سال1396 در روستای دولاب راه اندازی شد.

وی با اشاره به فعالیت 26 اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز در استان،بیان کرد:از این تعداد 19 اقامتگاه و یک مجتمع بوم گردی در سنندج، یک واحد و یک مجتمع در سروآباد، یک اقامتگاه در مریوان ، یک واحد در قروه، یک واحد در کامیاران و یک واحد اقامتگاه بوم‎گردی در دیواندره فعالیت دارند.

وطن دوست اضافه کرد:در حال حاضر تعداد 10 پرونده متقاضی احداث اقامتگاه بوم‎گردی در دست بررسی و 4 واحد در مرحله بهره‎برداری است.

وی یادآور شد:با راه ندازی هر اقامتگاه بوم‎گردی به طور متوسط برای 3 نفر اشتغال زایی ایجاد و به منظور حمایت از مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است

بیشتر اقامتگاه های بوم گردی کردستان در سنندج است