مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 05:452022-01-01اقتصادي

شهر جهانی سفال؛ هنوز اندر خم یک کوچه


لالجین؛ که به علت وجود خاک مرغوب در زمینه ساخت سفال، کارگاه های سفالگری بسیاری را در خود جای داده است یکی از قطب ‎های گردشگری استان همدان محسوب می شود.

- سفال و سفالگری ریشه در خاک این دیار دارد و همین امر در کنار پارامترهایی دیگر بهانه ای شد برای جهانی شدنش.

کسب این عنوان در ابتدا گام بلندی بود که برای لالجین رقم خورد و چشم انداز جدیدی را پیش روی کوچک ترین شهر جهانی ثبت شده گشود، این امر همچنین در ابتدا در توسعه لالجین و گردشگری استان همدان بسیار مؤثر بود.

لالجین در کنار داشتن قابلیت های فراوان در زمینه هنر، صنعت سفال و جایگاهی که محصولات کم نظیر این شهر در ایران و جهان دارد متاسفانه هنوز فاصله زیادی با شاخصه های شهرهای جهانی دارد که تاکنون توجه ای به آنها نشده است.

امروز به نظر می رسد لالجین پس از گذشت حدود چهار سال از جهانی شدن، راه زیادی را تا رسیدن به عنوان پرطمطراق شهر جهانی دارد به عنوان مثال در این شهر هنوز زیرساخت های ابتدایی و اولیه که یک شهر جهانی نیاز دارد به چشم نمی خورد و آنطور که باید و شاید برای گردشگر پذیر بودن آماده نیست.

عضو هیئت مدیره مجموعه سفال تاج لالجین در ابتدا در معرفی مجموعه خود به خبرنگار ایسنا می گوید: مجموعه سفال تاج از سال 1372 با فروش داخلی فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدای فعالیت تنها با داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر جهانی سفال؛ هنوز اندر خم یک کوچه

شهر جهانی سفال؛ هنوز اندر خم یک کوچه