مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 07:552022-01-01بين الملل

رهبر مذهبی هندو به جرم توهین به گاندی دستگیر شد


پلیس هند یک رهبر مذهبی هندو را به اتهام سخنرانی توهین آمیز علیه ماهاتما گاندی و همچنین تمجید و تشکر از قاتل وی دستگیر کرد.

- پلیس هند یک رهبر مذهبی هندو را به اتهام سخنرانی "توهین آمیز" علیه ماهاتما گاندی و همچنین تمجید و تشکر از قاتل وی دستگیر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهاتما گاندی، رهبر استقلال هند، در سال 1948 طی یک مراسم مذهبی توسط یک هندو تندرو به ضرب گلوله کشته شد؛ وی در سال 1947، در جریان تجزیه شبه قاره هند توسط استعمارگرایان بریتانیایی به هند سکولار و پاکستان اسلامی، با مسلمانان احساس همدردی می کرد.

به گفته پلیس هند، کالیچاران ماهاراج، این رهبر مذهبی هندو، روز پنجشنبه در ایالت مادیا پرادش مرکزی هند به اتهام ترویج نفرت بین گروه های مذهبی دستگیر شد.

رسانه ها گزارش کردند که ماهاراج طی سخنرانی خود گفته بود: گاندی کشور را نابود کرد؛ درود بر ناتورام گودسه ، کسی که گاندی را به قتل رساند.

پس از تکمیل تحقیقات پلیس، کالیچاران ماهاراج به طور رسمی در دادگاه متهم خواهد شد و اگر مجرم شناخته شود، ممکن است تا پنج سال زندانی شود.

حملات تندروهای هندو علیه مسلمانان و دیگر اقلیت ها پس از به قدرت رسیدن نارندا مودی، نخست وزیر هند، در سال 2014 تشدیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر مذهبی هندو به جرم توهین به گاندی دستگیر شد

رهبر مذهبی هندو به جرم توهین به گاندی دستگیر شد