مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 22:002022-01-01اقتصادي

بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا تا 6 ماه آینده


استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت های بازسازی در منطقه زلزله زده اندیکا گفت: امیدواریم بتوانیم تا شش ماه آینده بخش عمده ای از کار ها را به سرانجام برسانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، صادق خلیلیان در جلسه مشترک با رییس جمعیت هلال احمر که امشب (11 دی ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از یک طرف استان خوزستان ظرفیت های مختلفی دارد اعم از نفت، گاز، فولاد، کشاورزی، آب و تنوع قومیتی و فرهنگی و نقش در اقتصاد کشور، اما از طرفی می بینیم که دچار محرومیت هایی است که قاعدتا نباید وجود داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: وضعیتی که استان خوزستان در آن به سر می برد ناشی از رشد بدون توسعه است.

کشوری مانند برزیل یا وجود اینکه جزو اقتصاد های نوظهور دنیا است، اما در ادبیات بین الملل کشوری بدون رشد شناخته شده است.

رشد اقتصادی محقق می شود، اما نوعی بی عدالتی یا توزیع ناعادلانه درآمد در آن جامعه رخ داده است و فاصله طبقاتی، فقر، حاشیه نشینی و زاغه نشینی وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان رشد اقتصادی دارد و علت آن نفت است و در زمینه فولاد، کشاورزی و پتروشیمی ها نیز به این شکل است.

همه این ها منجر به رشد می شود، اما در کنار آن می بینیم که 800 هزار حاشیه نشین در استان خوزستان وجود دارد؛ تنها در شهر اهواز 400 هزار نفر حاشیه نشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا تا 6 ماه آینده

بازسازی منطقه زلزله زده اندیکا تا 6 ماه آینده