مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 07:052022-01-02اقتصادي

ثبت جهانی بازار صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین پیگیری می شود


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ثبت جهانی دو بازار صنایع دستی ایران شامل سعدالسلطنه قزوین و نقش جهان اصفهان پیگیری و دنبال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پویا محمودیان در بازدید از مجموعه سعدالسلطنه افزود: ثبت جهانی این بازارها به رونق صنایع دستی و جذب گردشگران خارجی کمک می کند و منجر به تحول در اقتصاد صنایع دستی کشور می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به ارائه تسهیلات ارزان قیمت گفت: شیوع بیماری کرونا دو سال سخت و طاقت فرسا را برای فعالان عرصه صنایع دستی رقم زد و آسیب های جبران ناپذیری را به این بخش وارد کرد که در تمام این دوران تلاش شد تا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بسته های حمایتی از محل اعتبارات تعیین شده در دولت و یا تسهیلات بنیاد کرامت و برکت در اختیار این عزیزان قرار دهیم تا بتوانند سرپا بمانند و بخش اندکی از مشکلات وارد شده به این حوزه را مرتفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به دغدغه مندی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بهبود وضعیت و جایگاه هنرمندان صنایع دستی به ویژه در دوران پساکرونا افزود: گسترش مبادی فروش شامل کیوسک ها و باجه های فروش صنایع دستی، بازارچه ها و نمایشگاه های دائم و موقت، افزایش سایت های تجارت الکترونیک، استفاده از فضاهای تحت تملک وزارتخانه در سایت های تار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی بازار صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین پیگیری می شود

ثبت جهانی بازار صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین پیگیری می شود