مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 14:152022-01-02سياسي

رشد و موفقیت مستلزم ایجاد نظام ملی نوآوری است


رییس اندیشکده چرخه نوآوری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: اگر در ایران به دنبال رشد و موفقیت هستیم باید برای ایجاد نظام ملی نوآوری، بسترسازی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، طبق تدبیر سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استقرار کامل نظام ملی نوآوری و نظام ملی و جامع استاندارد، با ارتقای دانش پایه، گسترش شبکه های علم و فناوری و نوآوری، همکاری دولت و مؤسسات علمی و پژوهشی و صنعتی و حمایت های زمینه گستر از تجاری سازی در فرآیند تولید کالا و خدمات طی سالهای اجرای سند الگو باید عینیت یابد.

حسین سالار آملی در گفت و گویی به نقش سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در خلق ثروت از طریق نظام ملی نوآوری اشاره کرد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1389 در نخستین نشست اندیشه های راهبردی که با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی را عرصه های مهم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برشمردند اما وقتی امروز در فضای دانشگاهی از علم صحبت می شود به جز زایش دانش به چرخه خلق ثروت توجه نمی شود.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: چرخه خلق ثروت به ترتیب شامل علم، نوآوری، فناوری، محصول و ثروت است به طوری که علم از طریق نوآوری به فناوری، تبدیل می شود و فناوری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد و موفقیت مستلزم ایجاد نظام ملی نوآوری است

رشد و موفقیت مستلزم ایجاد نظام ملی نوآوری است