مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 07:302022-01-03سياسي

چرا مساجد را خانه بی خانمان ها نکنیم؟


حل مشکلات افراد بی خانمان یکی از نمودهای جامعه توسعه یافته محسوب می شود و استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه ها برای اسکان افراد بی خانمان نقش موثری در تحقق هدف فوق دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد فیروزی در عصر ایران نوشت: با گرفتاری های معیشتی به وجود آمده، تهران این روزها با پدیده ازدیاد افراد بی خانمان دست وپنجه نرم می کند که شب ها مکانی برای خواب و استراحت ندارند و ظرفیت مساجد، حسینیه ها و… علاوه بر گرم خانه های معدود پایتخت، برای اسکان موقت آنها می تواند استفاده شود.

همه صحبت در همان جمله اول این مطلب (لید) مطرح شد، اینکه از ظرفیت صحن و شبستان مساجد به عنوان خانه افراد بی خانمان استفاده شود.

بنابر گزارش خبرگزاری شبستان در کل کشور بیش از 79 هزار مسجد وجود دارد و قرار شده در افق برنامه های توسعه ای کشور در سال 1404 تعداد مساجد به 92 هزار برسد.

سایت شبستان در گزارش خود با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد در تهران حدود 2 هزار باب مسجد دارد می نویسد: بیشترین دسترسی به مساجد در نواحی واقع در مرکز و مرکزی جنوب و شرق شهر تهران و به ویژه مناطق 4، 8، 10، 11، 12، 13، 14،17 و 20 است، ولی در نواحی حاشیه ای شرقی، غربی و جنوب غربی میزان دسترسی به مساجد چندان مناسب نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مساجد را خانه بی خانمان ها نکنیم؟

چرا مساجد را خانه بی خانمان ها نکنیم؟