مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 19:202022-01-03اقتصادي

بلیت هواپیما با اجرای قانون ارزش افزوده گران شد


پیش از این 5 درصد قیمت بلیت، عوارض شهرداری اخذ می شد، اما در قانون جدید عوارض شهرداری ها حذف شده و به جای آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد.

- دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده از امروز در سفر های هوایی خبر داد و گفت: با توجه به حذف عوارض 5 درصدی شهرداری ها، در مجموع قیمت بلیت هواپیما 4 درصد گران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از روابط عمومی انجمن شرکت های هواپیمایی، آقای مقصود اسعدی سامانی افزود: پیش از این 5 درصد قیمت بلیت، عوارض شهرداری اخذ می شد، اما در قانون جدید عوارض شهرداری ها حذف شده و به جای آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پرواز های خارجی هم مشمول این قانون می شود گفت: هر فردی چه از شرکت های داخلی و چه شرکت های هواپیمایی خارجی (ایرلاین های خارجی) بلیت پرواز خارجی خریداری کند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود.

وی یادآور شد: در پرواز های داخلی مجموعا 4 درصد به سقف نرخ بلیت افزوده می شود؛ اما در پرواز های خارجی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد که با توجه به رقمی که نرخ فروش بلیت پرواز های خارجی دارد، این پایه مالیاتی سبب می شود تا دسترسی مردم به سفر های خارجی کاهش یافته یا حتی از دسترس خارج شود ضمن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلیت هواپیما با اجرای قانون ارزش افزوده گران شد

بلیت هواپیما با اجرای قانون ارزش افزوده گران شد