مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 12:452022-01-04اجتماعي

ثبت اختراع کیت رنگ سنجی بر پایه نانوذرات طلا


کیت رنگ سنجی به عنوان اختراع عضو هیأت علمی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی که برپایه نانوذرات طلا ساخته شده در اداره ثبت اختراعات ایران به ثبت رسید.

- به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، کیت رنگ سنجی که برپایه نانوذرات طلا ساخته شده است، امکان تشخیص دقیق و سریع کیفی و کمی یون نیتریت را فراهم می کند.

فروغ قاسمی عضو هیأت علمی بخش نانوتکنولوژی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مخترع این کیت خاطرنشان کرد: نیتریت از جمله ترکیبات نیتروژنه است که علی رغم مفید بودن در سطوح کم در غلظت های بالا، اثرات بسیار نامطلوبی بر محیط زیست، سلامت انسان و دیگر موجودات زنده دارد و از این رو، کنترل دقیق، سریع و در محل نیتریت، حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: روش های آزمایشگاهی با وجود حساسیت بالا به دلیل گران بودن، زمانبر بودن و نیاز به اپراتور آموزش دیده، چندان رضایت بخش نیستند و بنابراین لازم است روش های ساده، کم هزینه، دارای حساسیت ذاتی بالا و با قابلیت پاسخ سریع و با کاربری آسان گسترش یابند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه با بیان این که روش های رنگ سنجی مبتنی بر نانوذرات پلاسمونیک به ویژه نانومیله های طلا به دلیل ویژگی های مطلوب شیمیایی و نوری نسبت به روش های دیگر برتری دارند، خاطرنشان کرد: حسگر طراحی شده در این اختراع بر اساس برهمکنش نانوحسگر پل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع کیت رنگ سنجی بر پایه نانوذرات طلا

ثبت اختراع کیت رنگ سنجی بر پایه نانوذرات طلا