مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 15:252022-01-04سياسي

ضرورت ایجاد نهضت علمی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه برای تشکیل تمدن اسلامی باید در دانشگاه ها نهضت علمی شکل بگیرد، گفت: با ایجاد محیط شاداب در مجامع علمی، - مدیران آموزشی، جریانات علمی و دانشجویان نخبه به فهم مشترک خواهند رسید تا با اراده، حرکت جهادی خود را آغاز کنند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی در اختتامیه همایش مقاومت و جهان آینده که امروز 14 دی ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم برای جامعه و نظام اسلامی افق های خاصی طراحی شده است تا به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم، برای این امر باید پس از انقلاب اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل شود تا به تمدن اسلامی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تمدن موضوعی محوری است و توصیه های هفتگانه و امید در آن مطرح شده است؛ در وضعیت فعلی افول تمدن غرب و افول هژمونی آمریکا را از درون اردوگاه غرب می شنویم که سیاست مداران و نظریه پردازان غربی بر این افول اشاره دارند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: تمدن مجموعه ای منسجم مبتنی بر مبانی فکری و ایدئولوژی است که تولید و زایش علمی دارد و منجر به فناوری، سبک زندگی، ایجاد هنجار و ارزش خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد نهضت علمی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی

ضرورت ایجاد نهضت علمی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی