مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 12:402022-01-05اجتماعي

تولید نانو رنگ های ساختمانی فوق آب گریز


مدیر پروژه تولید رنگ های ساختمانی فوق آب گریز، دستیابی دانشگاه تهران به فناوری ساخت رنگ های ساختمانی فوق آب گریز را از قابلیت های علم نانو مهندسی سطح دانست و گفت: - خود تمیزشوندگی یکی از ویژگی های سطوح فوق آب گریز است.

محمد انتظاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که آب جذب نشده بر روی سطوح به صورت قطرات ظاهر می شود، اظهار کرد: این قطرات با حرکت خود سطح را از غبار و دوده پاک می کنند که به آن خاصیت خودتمیزشوندگی می گویند.

وی ادامه داد: ما توانستیم رنگی را تولید کنیم که بر روی نماهای ساختمانی در کلان شهرها و شهرهای پربارش شمالی و جنوبی کاربرد داشته باشد تا با بارش باران و جلوگیری از نشست گرد و غبار و آلودگی بر روی سطح نما سبب تثبیت کثیفی نشود.

مدیر پروژه تولید رنگ های ساختمانی فوق آب گریز با بیان این که به کمک علم نانومهندسی سطح رنگی فوق آب گریز تولید کردیم، خاطرنشان کرد: این نوع رنگ به وسیله غلطک، قلمو و اسپری قابل اعمال روی سطح بوده و عمر نما را هم افزایش می دهند.

انتظاری تصریح کرد: این در حالی است که رنگ های عادی پس از چند ماه نیازمند شست وشو هستند که ظاهر کثیفی هم پیدا می کنند، هم چنین شست وشوی نما سبب تخریب و پوسته پوسته شدن آن می شود و در نهایت پس از چند سال نیازمند تجدید رنگ آمیزی هستند که خود هزینه بر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانو رنگ های ساختمانی فوق آب گریز

تولید نانو رنگ های ساختمانی فوق آب گریز