مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 12:502022-01-05اقتصادي

کشت قهوه در استان فارس


رییس هیات امنای خانه صنعتکاران ایران با اشاره به پتانسیل استان فارس برای کشت قهوه، گفت: کشت قهوه به دلیل مصرف بسیار کم آب در مقایسه با مرکباتی که در استان فارس تولید می شود، - موجب استقبال کشاورزان و توسعه سطح زیرکشت این محصول در این منطقه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمد موسوی، رییس هیات امنا خانه صنعتکاران ایران، در نشست خانه صنعتکاران با رییس کمیسیون کشاورزی، گفت: با حمایت و ارائه راهکارهای خانه صنعتکاران ایران، گیاه قهوه و پاپایا در شهرستان داراب کشت شده و به ثمر رسیده است.

سالانه بخش مهمی از منابع ارزی کشور صرف واردات قهوه می شود، اما در جریان کارخانه های بزرگ شکلات سازی در داراب استان فارس مشخص شد که این شهرستان از موقعیت بسیار خوبی برای کشت قهوه برخوردار است.

وی با بیان اینکه با بررسی های کارشناسی برای کیفیت تولید محصول در طعم و مزه و پروتیین های مورد نیاز در کشت، پیش بینی می شود که به زودی یکی از بهترین نوع قهوه دنیا در منطقه داراب کشت و به ثمر برسد، اظهار کرد: تاکنون کشت قهوه در ایران به این شکل صورت نگرفته و برای اولین بار است که با حمایت و همراهی خانه صنعتکاران ایران و سرمایه گذاری کشاورزان منطقه داراب، کشت قهوه در استان فارس را آغاز می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قهوه در استان فارس

کشت قهوه در استان فارس