مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 15:452022-01-05اجتماعي

آبگیری 40 درصدی تالاب کجی نهبندان


بر اثر بارندگی های اخیر و جاری شدن رودخانه ها، تالاب کجی این شهرستان 40 درصد آبگیری شد.

- امیر کوهستانی مدیر حفاظت محیط زیست نهبندان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: قبل از این حجم بسیار کمی از آب آنهم آب های جوشیده شده از چشمه های اطراف تالاب را داشتیم که بارندگی های مناسب در یک هفته گذشته باعث آبگیری تالاب برای نخستین بار در سال آبی جاری شد.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت حدود 22 هزار هکتار مکان امنی برای زمستان گذرانی و استراحت پرندگان مهاجر است، اضافه کرد: قبل از بارندگی ها، روزانه 400 تا 500 قطعه پرنده در تالاب کجی نهبندان حضور داشتند و حضور پرندگان را از اواسط آبان ماه در این تالاب داشته ایم.

کوهستانی اظهار داشت: تالاب کجی یک تالاب فصلی است که آبگیری آن به ریزش باران و جوشش چشمه های کرانه تالاب بستگی دارد، معمولا آبگیری تالاب همه ساله از اواسط پاییز با بارش باران آغاز می شود که در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی در فصل پاییز، برای اولین بار این تالاب در فصل زمستان آبگیری شد.

وی گفت: ما شاهد فرود پرندگانی نظیر مرغابی سرسبز، خودکا، حواصیل خاکستری و اگرت در این تالاب هستیم و انتظار می رود درصورت تداوم بارندگی ها شاهد حضور پرندگانی بیشتری در این تالاب باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری 40 درصدی تالاب کجی نهبندان

آبگیری 40 درصدی تالاب کجی نهبندان