مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 06:202022-01-06سياسي

نقش تسبیحات حضرت زهرا(س) در رشد معنوی انسان


مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دخت نبی مکرم اسلام نزدیک درین موجود به خداست، گفت: تسبیحات حضرت فاطمه(س) سبب رشد معنوی و برزخی انسان می شود.

- ایسنا/لرستان مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دخت نبی مکرم اسلام نزدیک درین موجود به خداست، گفت: تسبیحات حضرت فاطمه(س) سبب رشد معنوی و برزخی انسان می شود.

حجت الاسلام سیدرضا جزایری در گفت وگو با ایسنا با تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد سردار سلیمانی، اظهار کرد: همه ادیان در سراسر جهان سه بخش دارد و این سطوح پلکانی هستند و اگر کسی پله اول را درک نکند به فهم صحیح از سطوح دوم و سوم دین نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سطوح دین، احکام هستند که دارای محدودیت هستند و بخش بالاتر از دین بخش عقلانی دین است، گفت: به سطح عقلانی دین اصطلاحا مباحث فلسفی گفته می شود و سطح بالایی هر دین یا سطح سوم بخش شهودی و عرفانی است که این سطح با تزکیه نفس ایجاد می شود.

جزایری با یادآوری اینکه در تقسیم بندی سطوح ادیان، سطح عقلانی و شهودی تؤامان با هم سطح معرفتی گفته می شود و در یک معنا می توان گفت هر دینی دو بخش احکام و معرفتی دارد، خاطرنشان کرد: بخش معرفتی زیربنای یک دین است چراکه سؤالات زیادی در ذهن جوانان ایجاد می شود و پاسخ آن را باید با بهره گیری از علوم معرفتی داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تسبیحات حضرت زهرا(س) در رشد معنوی انسان

نقش تسبیحات حضرت زهرا(س) در رشد معنوی انسان