مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 07:552022-01-06اجتماعي

خانه های روی آب/ ترکش هایی که سیل بر تن بیرم انداخت


ترکش هایی که سیل بر تن خسته بیرم نشانده، اهالی منطقه را با مشکلاتی مواجه ساخته است؛ مشکلاتی که با همدلی و همراهی مردم و خیرین می تواند مرتفع شود و مرهمی بر زخم های بیرم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، باران همیشه نمادی از رحمت الهی و پاک کننده زمین و طبیعت از آلاینده ها و نشاط بخش انسان ها است اما باران شدید موجب به راه افتادن سیلاب ، تخریب بناها و زیرساخت های عمرانی می شود.

باران از یک سو، مسیل های خشک را سیراب می کند و با افزایش سطح آب رودخانه ها، میزان آب پشت سدها را نیر افزایش می بخشد و از سوی دیگر هنگام وقوع سیل، احتمال خسارت به ویژه در مناطق روستایی زیاد است.

طی روزهای اخیر، ورود سامانه بارشی به فارس و وقوع سیل که خسارت های جانی و مالی به همراه داشت که علاوه بر مرگ 5 تن از هم استانی ها، آب گرفتگی حداقل 500 منزل مسکونی تخریب 150 منزل، بخشی از خسارات این مناطق بوده است همچنین بخشی از خانه های آب گرفته نیز اکنون در معرض تخریب قرار دارند.

حوادث روزهای اخیر در جنوب فارس نشان می دهد که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و راهکارهای جهت پیشگیری از آثار تخریب زای لارستان است.

بیرم که تا پیش از این به دلیل وقوع زلزله های پیاپی، آماج ترکش های طبیعت قرار می گرفت، اکنون دچار سیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های روی آب/ ترکش هایی که سیل بر تن بیرم انداخت

خانه های روی آب/ ترکش هایی که سیل بر تن بیرم انداخت