مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 10:052022-01-06اقتصادي

تایید سموم بالا در برگشت صادرات کشاورزی


بر این اساس صادرکنندگان محموله های گیاهی صادراتی به روسیه باید حداقل پنج روز قبل از حمل بار و هرگونه اظهار به سازمان غذا و دارو مراجعه کرده و گواهی سلامت دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، اعلام اخیر وزارت جهاد کشاورزی، بالا بودن سموم و فلزات سنگین به عنوان یکی از دلایل برگشت برخی محصولات را تایید می کند و مقرر شده که از این پس ارائه گواهی سلامت جهت صادرات این محصولات از گمرک الزامی باشد.

در مدت اخیر برگشت محصولات کشاورزی صادراتی ایران با حواشی همراه بود و طی آن موضوع بالا بودن سموم مورد استفاده در ایران مطرح شد، اما به هر حال موضع مسئولان مربوطه چندان تایید کننده بالا بودن سموم این محصولات نبود و به طور مشخص شفاف سازی نشد.

با این حال اخیرا در جلسه بین دستگاه های مربوطه ضمن تایید بالا بودن سموم در برخی محصولات، از اضافه شدن گواهی سلامت برای صادرات اقلام کشاورزی حکایت دارد.

بررسی ها نشان می دهد که در 13 دی ماه طی مکاتبه دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این که برخی محموله های کشاورزی بنا به دلایل مختلف از جمله بالا بودن سموم و فلزات سنگین به کشور برگشت خوردند، تاکید شده که برای صادرات کلیه محصولات کشاورزی علاوه بر گواهی بهداشتی، اخذ گواهی سلامت از سازمان غذا و دارو نیز الزامی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید سموم بالا در برگشت صادرات کشاورزی

تایید سموم بالا در برگشت صادرات کشاورزی