مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 03:102022-01-06پزشكي

تاثیر تومورهای خوش خیم غده فوق کلیوی در افزایش ابتلا به دیابت


مطالعات نشان می دهد میلیون ها نفر به دلیل وجود یک مشکل هورمونی پنهان در بدنشان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا هستند و حتی از آن اطلاعی ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، از هر 10 نفر یک نفر دارای تومور غیرسرطانی در یک یا هر دو غدد فوق کلیوی خود است که می تواند باعث شود غده مقادیر زیادی هورمون استرس کورتیزول تولید کند.

تا به حال، پزشکان فکر می کردند که این تومورها تأثیر کمی بر سلامت داشته باشند.

اما یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان داده است که نیمی از افراد مبتلا به این تومورهای آدرنال به قدری کورتیزول اضافی ترشح می کنند که خطر ابتلاء به دیابت و فشار خون بالا افزایش می یابد.

دکتر ویبک آرلت ، محقق ارشد و مدیر مؤسسه تحقیقات متابولیسم و سیستم های دانشگاه بیرمنگام در انگلستان، گفت: هر فردی که یکی از این تومورهای آدرنال را داشته باشد باید غربالگری شود تا ببیند آیا سلامت آنها در خطر است یا خیر.

وی در ادامه افزود: افرادی که تومور آدرنال دارند باید از نظر کورتیزول اضافی مورد ارزیابی قرار گیرند و اگر مشخص شد که از تولید بیش از حد کورتیزول رنج می برند باید به طور منظم از نظر دیابت نوع 2 و فشار خون بالا غربالگری شوند و در صورت لزوم تحت درمان قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تومورهای خوش خیم غده فوق کلیوی در افزایش ابتلا به دیابت

تاثیر تومورهای خوش خیم غده فوق کلیوی در افزایش ابتلا به دیابت