مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 04:152022-01-08پزشكي

اهدای نسوج هر فرد فوت شده، جان 40 نفر را نجات می دهد


در اهدای نسوج ظاهر متوفی حفظ شده و پس از برداشت بافتها، پیکر متوفی با پروتز جایگزین شده و به حالت اول در می آید.

- رییس بانک سلول، بافت و عضو مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور گفت: اهدای نسوج هر فرد متوفی می تواند جان 40 نفر مبتلا به بیماریهای مختلف مانند ارتوپدی، سوانح و سوختگی و قلبی را نجات دهد.

دکتر سعید شاه حسینی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نسوج اهدایی از فرد فوت شده از بافت های مختلف بدن نظیر قرنیه، دریچه های قلبی، تاندونها، استخوانها و پوست است که در کمتر از 24 ساعت از مرگ فرد باید برداشته شود.

وی بیان کرد: اهدای نسوج از بیماران فوت شده با رضایت خانواده آنان و یا بنا بر وصیت آنها قبل از مرگ انجام می شود که این اقدام با اهدای عضو که از بیمار مرگ مغزی صورت می گیرد، متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: در اهدای نسوج ظاهر متوفی حفظ شده و پس از برداشت بافتها، پیکر متوفی با پروتز جایگزین شده و به حالت اول در می آید.

دکتر شاه حسینی گفت: در حال حاضر اهدای نسوج در سه شهر کشور شامل تهران، شیراز و مشهد انجام می شود که این واحد در مشهد از تیرماه 1399 راه اندازی شده است و همه بافت های برداشت شده به تهران ارسال شده و پس از انجام آزمایش تعیین سلامت بافتی و فرآوری، که حدود 3 تا 6 ماه به طول می انجامد، قابل استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای نسوج هر فرد فوت شده، جان 40 نفر را نجات می دهد

اهدای نسوج هر فرد فوت شده، جان 40 نفر را نجات می دهد