مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 07:252022-01-08پزشكي

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا


یک متخصص بیماری های داخلی موج بعدی کرونا را موج افراد واکسن نزده دانست و گفت: خطر موج بعدی کرونا در کمین کودکان زیر 12 سال که مشمول واکسیناسیون نبوده اند و یا افرادی است که حاضر به تزریق واکسن کرونا نشده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سعیده جهانبانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اکنون واریانت امیکرون در دنیا در حال جایگزین شدن با واریانت دلتا است، گفت: قدرت انتشار امیکرون بسیار بیشتر از سایر واریانت های کووید است، اما خوشبختانه شدت بیماری زایی امیکرون کمتر است و به نظر می رسد جایگزین شدن امیکرون با دلتا خبر خوبی باشد، چون کمتر بیماران را به سمت بدحال شدن و بستری می برد و ریه بیماران را کمتر درگیر می کند.

علائم سرماخوردگی و احتمال ابتلا به اومیکرون این پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه افرادی که به امیکرون مبتلا می شوند بیشتر علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد دارند، گفت: اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی شد باید احتمال زیاد بدهد که به اُمیکرون مبتلا شده است.

در این شرایط بیمار باید سعی کند 5 روز قرنطینه را رعایت کند و بعد از آن تا 5 روز، در صورتی که علائم بیماری بهبود یافته و علائمی ندارد، در ارتباط با خانواده و اطرافیان حتماً ماسک داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا