مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 10:052022-01-08سياسي

اکثر زنجانی ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه اند


کشف چاقو از مرد نمکی بهانه ای شد تا اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان به میزبانی سالن اجتماعات انجمن مهرانه زنجان برگزار شود.

- رییس شورای اسلامی شهر زنجان پیش از ظهر امروز (18 دی ماه) در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان با بیان اینکه تلاش می کنیم شایسته ترین مراسم را برای هنرمندان این شهر برگزار کنیم، گفت: به جرأت می توان گفت اکثر مردم زنجان با صنعت فاخر چاقوسازی که به واسطه تلاش صنعت گران این شهر به دست آمده است، بیگانه هستند.

منصور مرادلو با تاکید بر اینکه چاقو فاخرترین، اصیل ترین و ماندگارترین هنر این شهر به شمار می رود، افزود: بدون شک هر کاری که اصیل بوده و با فطرت انسان عجین باشد، ماندگار است و اگر چاقوی زنجان در این جایگاه قرار دارد، به خاطر اصالتی است که هنرمندان این عرصه در کارهای خود ارائه می دهند، از این رو ما باید در کارهای خود به دنبال اصالت باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخی از افراد ارزش هنر فاخر چاقوسازی را در این شهر تنزل داده و آن را زیر سؤال می برند، تصریح کرد: ما باید قدردان کسانی باشیم که تاریخ زنجان را شکل دادند، هر چند معتقدیم تا به امروز در پاس داشت از این افراد کوتاهی کرده ایم و شیوع ویروس کرونا نیز طی دو سال گذشته به این صنعت آسیب زیادی وارد و اهمیت حمایت ها را دوچندان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر زنجانی ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه اند

اکثر زنجانی ها با هنر فاخر چاقوسازی بیگانه اند